Wetenschappelijke artikelen

Meutstege, K., Vrielink, M., van Geel, M. and Visscher A.J. (2023). A cognitive task analysis of the teacher skills and knowledge required for differentiated instruction in secondary educationFront. Educ. 8:1171554.

Meutstege, K., Geel, M. V., & Visscher, A.J. (2023). Evidence-Based Design of a Teacher Professional Development Program for Differentiated Instruction: A Whole-Task Approach. Education Sciences13(10), Article 985. Advance online publication. 

Van Geel, M., Keuning, T., Meutstege, K., De Vries, J., Visscher, A.J., Wolterinck, C., Schildkamp, K., & Poortman, C. (2023). Adapting Teaching to Students’ Needs: What Does It Require from Teachers?. In: Maulana, R., Helms-Lorenz, M., Klassen, R.M. (eds) Effective Teaching Around the World . Springer, Cham.

Kupers, E., Smale-Jacobse, A., Van Geel, M., & Keuning, T. (2022). Differentiatie en inclusief onderwijs: adaptief lesgeven aan alle leerlingen. In A. de Boer, E. Struyf & S. Nijs (Eds.) Samen inclusief onderwijs realiseren: Een handboek voor professionals binnen en buiten het onderwijs. Uitgeverij Acco.

How teachers develop skills for implementing differentiated instruction: Helpful and hindering factors
Van Geel, M., Keuning, T., & Safar, I., 2022, In: Teaching and Teacher Education: Leadership and Professional Development.

Ten steps to 4C/ID: training differentiation skills in a professional development program for teachers
Frerejean, J., van Geel, M., Keuning, T., Dolmans, D., van Merriënboer, J. J. G. & Visscher, A. J., 1 Jun 2021, In: Instructional science. 49, p. 395-418

Differentiated Teaching with Adaptive Learning Systems and Teacher Dashboards: The Teacher Still Matters Most
Keuning, T. & van Geel, M., Apr 2021, In: IEEE transactions on learning technologies. 14, 2, p. 201-210

Capturing the complexity of differentiated instruction
van Geel, M., Keuning, T., Frèrejean, J., Dolmans, D., van Merriënboer, J. & Visscher, A. J., 2 Jan 2019, In: School effectiveness and school improvement. p. 51-67

Differentiëren bij rekenen: een cognitieve taakanalyse van het denken en handelen van basisschoolleerkrachten
Keuning, T., van Geel, M., Frèrejean, J., van Merriënboer, J., Dolmans, D. & Visscher, A. J., 2017, In: Pedagogische studiën. 94, 3, p. 160-181