We verzorgen regelmatig prestentaties en workshops op wetenschappelijke en praktijkgerichte conferenties. Voor workshops, lezingen en andere vormen van professionalisering verwijzen we je graag door naar KPZNext.
Presentatie bij ORD 2022 (Hasselt) – Differentiatie in beeld met behulp van het ADAPT-instrument. Als onderdeel van het symposium: ‘Differentiatie in context’
Presentatie bij ORD 2022 (Hasselt) – Hoe beoordelen leerlingen met verschillende niveaus differentiatie bij rekenen? Als onderdeel van het symposium ‘Afstemming op onderwijsbehoeften: het leerlingperspectief’.
Workshop bij Panama-conferentie 2022 (Zeist) – Het meten van differentiatievaardigheden met ADAPT
Presentatie bij Panama-conferentie 2022 (Zeist) – Differentiëren: denken en doen
Presentatie bij ResearchEd 2022 (Nijkerk) Kijken naar en praten over differentiatie met ADAPT
Presentatie bij QUINT Conference 2022 (Hveragerði, IJsland) – Assessing differentiation in all phases of teaching
Presentatie bij Velon 2022 (Brugge, België) – Een hele-taak-benadering om goed te leren differentiëren
Presentatie bij de ORD 2021 (Online) – Effecten van een professionaliseringstraject ‘differentiëren’ voor basisschoolteams
Presentatie bij de ORD 2021 (Online) – Differentiëren met digitale leermiddelen: kennis en vaardigheden die leerkrachten nodig hebben
Differentiatiecongres “Differentiëren in 5,4,3”
Presentatie bij de ICSEI 2020 (Marrakech, Marokko) – Improving differentiated instruction by means of cognitive feedback
Presentatie bij de ICSEI 2020 (Marrakech, Marokko) – Improving Primary School Teachers’ Differentiated Instruction: implementation & Effects of a Professional Development Trajectory
Presentatie bij de EARLI 2019 (Aken, Duitsland) – Capturing the Complexity of Differentiated Instruction, als onderdeel van het symposium ‘Differentiated instruction from the present to the future’
Keynote bij Twents Meesterschap 2019 (Enschede) – Differentiëren ontrafeld: vijf principes voor het optimaal omgaan met verschillen tussen leerlingen in de klas
Presentatie bij de ICSEI 2019 (Stavanger, Noorwegen) – Data-use for differentiated instruction: the influence of adaptive software, als onderdeel van het symposium ‘Exploring technologies for data use in education‘
Presentatie bij de ICSEI 2019 (Stavanger, Noorwegen) – Capturing the complexity of differentiated instruction , als onderdeel van het symposium ‘Data use in education: Filling in the gaps‘
Presentatie bij de ICSEI 2019 (Stavanger, Noorwegen) – Design and implement a training to improve differentiated instruction for teachers in primary education, als onderdeel van het symposium ‘Effects of data feedback on teaching quality‘
Break-outsessie bij de Carmel Docentendag 2018 (Zwolle)- Differentiëren en gepersonaliseerd leren in het PO en VO: hoe doe je dat?
Presentatie bij de EARLI SIG 18 & 23 (Groningen) – Capturing the complexity of differentiated instruction
Presentatie bij de ORD 2018 (Nijmegen) – Differentiëren: maakt adaptieve software een verschil voor de vereiste kennis en vaardigheden?
Lunchlezing bij de Inspectie van het Onderwijs 2018 (Utrecht) – Het meten en verbeteren van differentiatievaardigheden van leraren
Presentatie bij 4C/ID gebruikersdag 2018 (Nijmegen) – MATCH: Training differentiëren (klik hier voor meer informatie)
Masterclass bij Katholieke Pabzo Zwolle – Differentiëren en gepersonaliseerd leren: word een expert! (klik hier voor meer informatie)
Presentatie bij Congres De Staat van het Onderwijs 2018 (Utrecht) – Het MATCH-project
Presentatie bij VELON congres 2018 (Roermond) – Leren differentiëren met de 4C/ID-aanpak
Workshop bij CHE Studium Generale 2018 (Ede) – Monitoren: hoe, wat, waarom?
Workshop bij CHE Studium Generale 2018 (Ede) – Zelfregulatie: samen met leerlingen de koers bepalen
Presentatie bij Twents Meesterschap 2018 (Enschede) – Differentiëren: Hènnig ‘an of anmaken? (klik hier voor meer informatie)
Presentatie bij ResearchED 2018 (Amsterdam) – Differentiëren als complexe leerkrachtvaardigheid (klik hier voor meer informatie)
Presentatie bij de ICSEI 2018 (Singapore) – Data-based instructional differentation: what does it require from teachers?
Workshop op de docentendag van de Carmel Stichting 2017 (Ede) – Differentiëren als complexe taak
Presentatie bij het Lerarencongres 2017 (Amersfoort) – Tablets in de klas en differentiëren: de rol van de leerkracht
Presentatie bij de ORD 2017 (Antwerpen) – Ontwikkeling van een assessmentinstrument gedifferentieerd lesgeven
Presentatie op het ELAN symposium ter gelegenheid van de oratie van Prof. Adrie Visscher en Prof. Susan McKenney 2017 (Enschede) – Differentiëren als complexe vaardigheid
Workshop bij de 35e Panama conferentie 2017 (Veldhoven) – Differentiëren als complexe vaardigheid
Presentatie bij de ORD 2016 (Rotterdam) – Analyse van ‘differentiëren’ als complexe vaardigheid
Presentatie bij de Differentiatiedag 2016 (Groningen) – Analyse van ‘differentiëren’ als complexe vaardigheid
Neem contact met ons op voor meer informatie over deze presentaties.